Iedere patiënt die problemen ondervindt naar aanleiding van de tussenkomst van een beroepsbeoefenaar of oordeelt dat de wet op de patiëntenrechten niet gerespecteerd werd, kan hiervoor terecht bij de ombudsfunctie.
De ombudsfunctie heeft niet alleen als taak klachten zoveel mogelijk te voorkomen, maar zal tevens informatie verstrekken aan de patiënt over de organisatie, de wet op de patiëntenrechten en te volgende procedure ingeval van een klacht.
De ombudsfunctie kan ook bemiddeld optreden om een oplossing te vinden bij een voorgelegde klacht.
Voor meer inlichtingen over de klachtenprocedure in het ziekenhuis en het huishoudelijk reglement kunt u terecht bij de ombudsdienst.
Contactgegevens ombudsdienst:
Caroline Vandekerckhove
TEL: 09 364 87 22
ombudsdienst@sezz.be
Openingsuren:
Maandag van 13 uur tot 18.30 uur
Dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.30 uur tot 13 uur
Woensdag gesloten
U vindt de ombudsdienst op route 49.
Raadpleeg hier het huishoudelijk reglement van de ombudsdienst.