Patiënttevredenheid

Patiëntervaringen vormen de bron van onze kwaliteitsprojecten en verbeteracties.

Az Sint Elisabeth Zottegem Missie Visie Waarden

Deel je ervaring

Verbetersuggesties

  • Heb je een compliment, bedanking of bemerking over de zorg? Wij weten het graag via één van onderstaande manieren!
  • De betrokken zorgteams, ombudsdienst en dienst kwaliteit bekijken graag welke verbeteracties mogelijk zijn om onze zorg nog meer op jouw behoeften af te stemmen.
Wij weten het graag-kaartjes

Op dit kaartje kan je opmerkingen of suggesties noteren en desgewenst reactie vragen van een ziekenhuismedewerker. Je vindt ze:

  • in wachtzalen
  • aan de receptie
  • bij een medewerker als je opgenomen bent
Dienst kwaliteit

Verbetersuggesties of bezorgdheden over patiëntveiligheid en kwaliteit kan je doorgeven aan onze dienst kwaliteit.

Complimentenbord

Heb je een compliment voor één van onze medewerkers, artsen of diensten? Laat het ons weten via ons complimentenbord.

Klachten

Je kan ook steeds bij de ombudsdienst terecht met klachten.

Vlaamse PatiëntenPeiling

Ons ziekenhuis neemt deel aan de Vlaamse PatiëntenPeiling (VPP). Deze peiling wordt afhankelijk van de doelgroep 1 of 2 keer per jaar georganiseerd op meerdere verpleegeenheden. Onder de vorm van een enquêteformulier van het Vlaams Patiëntenplatform kan je het ziekenhuis beoordelen op zaken als voorbereiding op je opname en ontslag, informatie over je aandoening of behandeling en veiligheid van de zorg. Alle beoordeelde criteria en details van de resultaten worden weergegeven op de website www.zorgkwaliteit.be met toelichting van de acties die we ondernemen.