Ombudsdienst
De ombudsdienst behandelt, als onafhankelijke instantie, klachten over de zorg- en dienstverlening van ons ziekenhuis.
ROUTE
63
Telefonische bereikbaarheid:
MA | 13u00 – 18u30 |
DI | 09u30 – 16u00 |
DO | 09u30 – 16u00 |
VR | 09u30 – 14u00 |
Team
Aanbod
Iedere patiënt of familie die problemen ondervindt door de tussenkomst van een beroepsbeoefenaar of oordeelt dat de wet betreffende de rechten van de patiënt niet gerespecteerd werd.
- De ombudsdienst helpt patiënten en hun familie die een vraag hebben of een probleem ervaren met de dienstverlening van het ziekenhuis of een van zijn medewerkers.
- De ombudsdienst luistert naar je verhaal en probeert samen met jou te zoeken naar een zo gepast mogelijke oplossing.
- De ombudsdienst ondersteunt de patiënten of nabestaanden die een inzage of afschrift wensen van een patiëntendossier (zie downloads)
De ombudspersoon is:
- is een neutraal persoon
- gebonden aan het beroepsgeheim
- neemt geen standpunt in
- heeft een onafhankelijke positie
Telefonisch
- Maandag: 13u00 – 18u30
- Dinsdag en donderdag: 09u30 tot 16u00
- Vrijdag: 09u30 – 14u00
Schriftelijk
- per brief:
- ombudsdienst AZ Sint-Elisabeth
- Godveerdegemstraat 69 9620 Zottegem
- online: via dit formulier