Ombudsdienst

De ombudsdienst behandelt, als onafhankelijke instantie, klachten over de zorg- en dienstverlening van ons ziekenhuis.

ROUTE
63
Emily Motte Website

Telefonische bereikbaarheid:

MA 13u00 – 18u30
DI 09u30 – 16u00
DO 09u30 – 16u00
VR 09u30 – 14u00
Team
Emily Motte (4)

Emily Motte

Ombudspersoon

Aanbod

Iedere patiënt of familie die problemen ondervindt door de tussenkomst van een beroepsbeoefenaar of oordeelt dat de wet betreffende de rechten van de patiënt niet gerespecteerd werd.

  • De ombudsdienst helpt patiënten en hun familie die een vraag hebben of een probleem ervaren met de dienstverlening van het ziekenhuis of een van zijn medewerkers.
  • De ombudsdienst luistert naar je verhaal en probeert samen met jou te zoeken naar een zo gepast mogelijke oplossing.
  • De ombudsdienst ondersteunt de patiënten of nabestaanden die een inzage of afschrift wensen van een patiëntendossier (zie downloads)

De ombudspersoon is:

  • is een neutraal persoon
  • gebonden aan het beroepsgeheim
  • neemt geen standpunt in
  • heeft een onafhankelijke positie
Telefonisch
  • Maandag: 13u00 – 18u30
  • Dinsdag en donderdag: 09u30 tot 16u00
  • Vrijdag: 09u30 – 14u00
Schriftelijk
  • per brief:
    • ombudsdienst AZ Sint-Elisabeth
    • Godveerdegemstraat 69 9620 Zottegem
  • online: via dit formulier